Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden VerrukkelijkHandwerk
 http://verrukkelijkhandwerk.nl
 Algemene voorwaarden op basis van modelvoorwaarden van WebwinkelKeur.
 Inhoudsopgave
 Artikel 1 - Definities
 Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
 Artikel 3 - Toepasselijkheid
 Artikel 4 - Het aanbod
 Artikel 5 - De overeenkomst
 Artikel 6 - Herroepingsrecht
 Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
 Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
 Artikel 9 - De prijs
 Artikel 10 - Conformiteit en garantie
 Artikel 11 - Levering en uitvoering
 Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
 Artikel 13 - Betaling
 Artikel 14 - Klachtenregeling
 Artikel 15 - Geschillen
 Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
 Artikel 1 - Definities
 In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
 1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht; Lees alles
 over bedenktijd.
 2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een
 overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
 3. Dag: kalenderdag;
 4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten,
 waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
 5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan
 hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie
 van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
 6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de
 overeenkomst op afstand;
 7. Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de ondernemer ter beschikking stelt die een
 consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.
 8. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten
 aanbiedt;
 9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer
 georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de
 overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
 10. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een
 overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
 11. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.
 Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
 VerrukkelijkHandwerk
 Gerrit de Voslaan 28
3297AE Puttershoek
 Nederland
 T (065) 393-1736
 E info@verrukkelijkhandwerk.nl
 KVK 94741131
 BTW nummer NL005106675B53
 Artikel 3 - Toepasselijkheid
 1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand
 gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.
 2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de
 consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand
 wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer in te zien en zij op verzoek
 van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
 3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat
 de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg
 aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een
 eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet
 mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene
 voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs
 elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
 4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van
 toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval
 van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest
 gunstig is.
 5. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk
 nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal
 de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van
 het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
 6. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’
 van deze algemene voorwaarden.
 7. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen
 uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
 Artikel 4 - Het aanbod
 1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk
 in het aanbod vermeld.
 2. Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
 3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De
 beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te
 maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de
 aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de
 ondernemer niet.
 4. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot
 schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
 5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer
 kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
 6. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn,
 die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
 de prijs inclusief belastingen;
 de eventuele kosten van verzending;
 de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
 het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
 de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
 de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs
 garandeert;
 de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor
 communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het
gebruikte communicatiemiddel;
 of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke deze voor de consument te
 raadplegen is;
 de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de
 overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
 de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
 de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze
 gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
 de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.
 Artikel 5 - De overeenkomst
 1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding
 door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
 2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld
 langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de overeenkomst van deze
 aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
 3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en
 organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een
 veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende
 veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
 4. De ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn
 betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een
 verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede
 gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te
 weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
 5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op
 zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een
 duurzame gegevensdrager, meesturen:
 het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
 de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken,
 dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
 de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
 de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan
 de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
 de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één
 jaar of van onbepaalde duur is.
 6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
 7. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid
 van de betreffende producten.
 Artikel 6 - Herroepingsrecht
 Bij levering van producten:
 1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van
 redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product
 door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte
 vertegenwoordiger.
 2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het
 product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het
 product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle
 geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer
 retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
 3. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen,
 na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te
 doen middels het modelformulier of door middel van een ander communicatiemiddel zoals per e-mail. Nadat de
 consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product
 binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn
 teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
 4. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen
maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een
 feit.
 Bij levering van diensten:
 1. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te
 ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
 2. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij
 het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
 Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
 1. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product.
 2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch
 uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug
 ontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden.
 Terugbetaling zal geschieden via de zelfde betaalmethode die door de consument is gebruikt tenzij de consument
 nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.
 3. Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument
 aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.
 4. De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product wanneer door
 de ondernemer niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te
 gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.
 Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
 1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2
 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod,
 althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
 2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
 die door de ondernemer tot stand zijn aangebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
 die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
 die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
 die snel kunnen bederven of verouderen;
 waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed
 heeft;
 voor losse kranten en tijdschriften;
 voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken;
 voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
 3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
 betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of
 tijdens een bepaalde periode;
 waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is
 verstreken;
 betreffende weddenschappen en loterijen.
 Artikel 9 - De prijs
 1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of
 diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
 2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan
 schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen
 aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn,
 worden bij het aanbod vermeld. 
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien
 zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
 4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de
 ondernemer dit bedongen heeft en: 
deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
 de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de
 prijsverhoging ingaat.
 5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
 6. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt
geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de
 foutieve prijs te leveren. 
Artikel 10 - Conformiteit en garantie
 1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het
 aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum
 van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
 Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan
 normaal gebruik.
 2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en
 vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
 3. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 2 maanden na ontdekking van het gebrek
 aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld.
 4. De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter
 te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing
 door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de
 producten.
 5. De garantie geldt niet indien:
 de consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten
 repareren en/of bewerken;
 de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden
 behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;
 de ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal
 stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.
 Artikel 11 - Levering en uitvoering
 1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de
 uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
 2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
 3. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde
 bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan
 met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel
 slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de
 bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten
 te ontbinden. De consument heeft geen recht op een schadevergoeding. 
4. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten
 ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.
 5. In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de consument
 betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
 6. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een
 vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden
 gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet
 worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
 7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van
 bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte
 vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
 Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
 Opzegging
 1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld
 afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen)  of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming
 van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
 2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld
 afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen)  of diensten, te allen tijde tegen het einde van de
 bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn
 van ten hoogste één maand.
 3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
 te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde
periode;
 tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
 altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.
 Verlenging
 1. Een overeenkomst die voor bepaalde  tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten
 (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een
 bepaalde duur.
 2. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde  tijd  is aangegaan en die strekt tot het
 geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een
 bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van
 de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
 3. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten
 of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag
 opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden
 in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-,
 nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
 4. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en
 weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement)  wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt
 automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.
 Duur
 1. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst
 te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich
 tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.
 Artikel 13 - Betaling
 1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden
 voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een
 overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de
 overeenkomst heeft ontvangen.
 2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de
 ondernemer te melden.
 3. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht
 om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.
 Artikel 14 - Klachtenregeling
 1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht
 overeenkomstig deze klachtenprocedure.
 2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden volledig en duidelijk omschreven
 worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
 3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van
 ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de
 ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer
 de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
 4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de
 geschillenregeling.
 5. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Tevens is het mogelijk om
 klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr). Webwinkel is momenteel niet
 aangesloten bij een keurmerk met geschillencommissie.
 6. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders
 aangeeft.
 7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de
 geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.
 Artikel 15 - Geschillen
 1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking
 hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.
 2. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.
Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
 Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de
 consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument
 op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager